Waarom kiezen voor AMPRO NOx-Sensoren?



AMPRO Technologie GmbH is een snel groeiende ontwikkelaar en distributeur van auto / truckonderdelen, gericht op complexe uitlaatsysteem sensoren. Het kantoor en het magazijn zijn gevestigd in Troisdorf, Duitsland.

Vanaf het begin heeft AMPRO samengewerkt met toonaangevende Chinese fabrikanten, waarbij de sterke punten van beide werelden zijn verenigd. Samen met hun joint venture productie leveren zij stikstofoxide (NOx) sensoren die de beste betrouwbaarheid, nauwkeurigheid en levensduur bieden en zelfs de originele apparatuur overtreffen. De productie voldoet aan officiĆ«le OEM-normen, waaronder IATF 16949, VDA 6.3, ECE (E24-keurmerk).

Ze bezitten het grootste aftermarket aanbod op gebied van NOx sensoren, door meer dan 220 NOx sensormodellen op de markt te hebben. Elke NOx sensor wordt 5 dagen getest en individueel gekalibreerd door hun unieke technologie. Ze bezitten een eigen hardware en software onafhankelijk ontwerp om deze testen uit te kunnen voeren.

Enkele voordelen: Je kan het volledige gamma raadplegen op TecDoc. Alsook voorzien ze een permanente beschikbaarheid en in elke sensordoos is er een installatiehandleiding & FAQ voorzien.

Hierdoor hebben wij gekozen om samen te werken met Ampro Nox sensoren.

Aandachtspunten bij plaatsing of vervanging Ampro NOx sensoren

  1. Vergelijk nieuwe sensor met oude sensor, het OE-nummer moet identiek zijn om de juiste werking te garanderen. Indien een recenter sensormodel wordt gebruikt, op aanbeveling van de voertuigfabrikant, moet het voertuig vooraf naar de nieuwste softwareversie worden bijgewerkt.
  2. De sensor moet vervangen en getest worden volgens de specificaties van de voertuigfabrikant. De procedure is identiek aan die van een OE-sensor.
  3. Afhankelijk van de voertuigfabrikant en het model dient er met een diagnosetoestel een NOx reset te gebeuren en de foutcodes gewist te worden.
  4. Controleer de NOx-sensoren voor en na de SCR-katalysator om verwisseling te voorkomen.
  5. De sensorkop moet met 50Nm ± 10Nm op de uitlaatleiding worden vastgezet.
  6. De NOx sensor is zeer gevoelig en raakt snel beschadigd. Vermijd schokken alsook spatten van vloeistoffen, verontreiniging door stof,… . Verontreiniging of water op de sensorkop kan leiden tot schade of elektrische storingen.
  7. De sensor mag enkel met een propere, droge doek gereinigd worden, zeker geen perslucht gebruiken.
  8. In de NOx sensor zit een keramische chip die stuk kan gaan bij onvoorzichtig behandelen, laat nooit een NOx sensor vallen!
  9. De stekker mag niet losgekoppeld worden indien het contact nog aanstaat, dit om problemen te voorkomen.
  10. Elektrische contacten en kabels op werking controleren en contactoppervlakken reinigen. Zorg er ook voor dat de kabel nestjes vastgemaakt is zonder plooien.
  11. Reinig en ontvet de installatieplaats.
  12. Als er zich koolaanslag, olie- of waterafzetting in de uitlaat bevindt, moeten de motor en het uitlaatkanaal worden gecontroleerd op andere defecten.
  13. De bedrijfstemperatuur van de stuurmodule mag max 85°C zijn.
  14. Tijdens de functiecontrole van de NOx-sensor dient de temp. van de motorkoelvloeistof boven de 70°C te zijn en de buitentemperatuursensor correct te werken. Dus de motor moet op bedrijfstemperatuur zijn voordat de controle van de sensor kan uitgevoerd worden.
  15. De installatie mag alleen door geschoold vakpersoneel worden uitgevoerd.

Meest recente posts

Schrijf u in op de nieuwsbrief en blijf als eerste op de hoogte van ons laatste nieuws!

In de kijker

Meer informatie nodig?
Contacteer ons?

Reserve onderdelen, assistentie en kennis is waar wij voor staan.
Neem contact met ons op per telefoon, e-mail of via onze social media kanalen.

Contacteer ons